مقایسه 2 هندزفری سیمی و بلوتوثی

هندزفری سیمی و بلوتوثی

مقایسه هندزفری سیمی و بلوتوثی و بررسی مزایا و معایب هرکدام

 

اگر قصد خرید یک هندزفری جدید را داشته باشید، احتمالا در مورد انتخاب هندزفری سیمی یا بلوتوثی تردید دارید و نمی‌دانید کدام یک برای شما انتخاب بهتری خواهد بود ! مسترهندزفری در این مقاله به بررسی مزایا و معایب هندزفری سیمی و بلوتوثی و مقایسه‌ی آنها با یکدیگر پرداخته‌‌ تا راهنمای شما برای تصمیم گیری خرید خوب و درست باشد !

هندزفری سیمی، کالایی با هزینه‌ی کم و کارایی لازم

اولین چیزی که همه‌ی ما هنگام خرید یک کالا به آن توجه میکنیم، قیمت آن کالا است و مطمئنا کالایی را خریداری خواهیم کرد که هزینه‌ی آن متناسب با بودجه‌ای باشد که داریم.

اگرچه هندزفری‌های بولوتوثی راحت‌تر هستند اما قیمت خیلی بیشتری نسبت به هندزفری‌های سیمی دارند!! بنابراین برای لذت بردن از این راحتی، باید هزینه بیشتری بپردازید ! دلیل گرانتر بودن آنها نیز صرفا به این خاطر است که ساخت یک جفت هندزفری بلوتوثی، هزینه بیشتری نسبت به ساخت هندزفری‌های سیمی دارد. درواقع قطعاتی که در ساخت هندزفری بلوتوثی به کار می‌رود، هزینه‌ی ساخت و تولید آن‌ها را افزایش می‌دهد و هرچه این هزینه بیشتر باشد، به عنوان مصرف کننده باید پول بیشتری بپردازید !

 

 

دوام و عمر مفید بیشتر

همانطور که می‌دانید هر کالایی با استفاده‌ی مداوم به مرور فرسوده و از عمر مفید آن کاسته می‌شود، پس بهتر است به میزان عمر مفید کالایی که قصد خرید آن را داریم، توجه کنیم تا کالایی را خریداری کنیم که از عمر مفید مناسل و کافی برخوردار باشد

هندزفری‌های سیمی در مقایسه با هندزفری بلوتوثی، طول عمر و دوام بیشتری دارند ! هرچند ممکن است استثناهایی برای این ادعا وجود داشته باشد، ولی به طور کلی هندزفری‌های سیمی نسبت به بلوتوثیدوام بیشتری دارند، زیرا قطعات کمتری در داخل بدنه‌ی آنها به کار رفته است که این ویژگی می تواند از شکستن قطعات پس از سقوط احتمالی، جلوگیری کند درنتیجه احتمال آسیب‌های جدی به قطعات کاهش می‌یابد.

در واقع، برخی از هندزفری‌های سیمی رده بالا به قدری خوش ساخت هستند که می توانند یک عمر برای شما دوام بیاورند !

 

ایرپادی که شکسته و به شدت آسیب دیده را مشاهده می‌کنید

 

سبک بودن هندزفری سیمی و استفاده‌ی راحت‌تر

آهندزفری‌های سیمی به دلیل عدم وجود اجزای اضافی در بدنه‌ی آنها سبک تر از هندزفری‌های بلوتوثی هستند. اگر زیاد و به طور پیوسته از هندزفری خود استفاده می کنید، حتما می دانید که راحتی و وزن در مورد هندزفری چقدر مهم است !

از آنجایی که گاهی اوقات هندزفری برای ساعت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای جلوگیری از خستگی گوش دادن، باید سبک و راحت باشد. هرچه هندزفری شما سنگین تر باشد، پس ازمدتی گوش دادن، احساس ناراحتی بیشتری خواهید کرد و در نهایت ناچار می‌شوید آن را از گوش‌های خود خارج کنید !

هندزفری‌ای که نیاز به شارژ شدن دارد !

از آنجایی که هندزفری‌های بلوتوثی دارای باتری هستند، پس از تمام شدن شارژ باتری، برای استفاده دوباره، باید شارژ بشوند !در این روزگار که تقریباً هر گجتی دارای باتری است، داشتن یک وسیله‌ی دیگر برای شارژ کردن نیز هر از گاهی دردسر بزرگی است!

درحالی که هندزفری‌های سیمی نیازی به شارژ مجدد ندارند، زیرا دارای دو سیم صوتی هستند. همچنین، از آنجایی که مجبور نیستید دائماً آنها را شارژ کنید، هم می‌توانید بدون نگرانی درمورد تمام شدن شارژ باتری، از شنیدن موسیقی و یا مکالمه لذت ببرید و هم اینکه در مصرف برق صرفه جویی کنید و هزینه‌ی برق خود را کمی کاهش دهید. 

هندزفری بلوتوثی در حال شارژ

کیفیت صدای بهتر

هندزفری‌های سیمی کیفیت صدای بهتری دارند !

بله درست خواندید ! هندزفری‌های سیمی کیفیت صدای بهتری دارند !

ممکن است Airpods Max خود را دوست داشته باشید ولی اطلاع نداشته باشید که انواع هندزفری‌های سیمی می توانند کیفیت صدای بهتری را با قیمت یکسان نسبت به انواع بلوتوثی و یا حتی کمتر ارائه دهند. شاید این سوال برایتان پیش آمد که دلیل کیفیت صدای بهتر هندزفری سیمی چیست؟ از آنجایی که هندزفری‌های سیمی زمان زیادی برای تکامل داشته‌ و متخصصین این حوزه بارها بر روی بهبود کیفیت کارایی آنها آزمایش‌های گوناگون انجام داده‌اند، یک کالای ارتقا یافته و قابل اطمینان هستند، در صورتی که هندزفری‌های بلوتوثی هنوز یک اختراع نسبتاً جدید هستند و باید بیشتر مورد بررسی و آزمایش قرار بگیرند تا بتوانند کیفیت صدای بهتری را ارائه کنند.

بنابراین اگر به دنبال کیفیت صدای بهتر هستید، شک نکنید که هندزفری سیمی بهترین گزینه خواهد بود !

تعمیر آسان و ارزان

از آنجایی که هندزفری‌های بلوتوثی دارای اجزای بیشتری در بدنه خود هستند، تعمیر آنها سخت تر و پیچیده تر است. البته این بدان معنا نیست که تعمیر هندزفری سیمی همیشه آسان است. بسته به سطح و رده‌ی هندزفری شما، قیمت تعمیر متفاوت است. اما به طور کلی تعمیر هندزفری سیمی آسان و ارزانتر است، برخلاف هندزفری بلوتوثی که تعمیر آن به کار و هزینه‌ی بیشتری نیاز دارد !

هندزفری‌های سیمی برای محیط زیست کمتر مضر هستند !

هندزفری‌های سیمی به دلیل طول عمر، قابلیت تعمیر و عدم وجود باتری در بدنه آنها، به طور قابل توجهی کمتر برای محیط زیست مضر هستند. همچنین از آنجایی که هندزفری‌های سیمی صرفاً سخت افزاری هستند، بسیار دیرتر منسوخ و غیرقابل استفاده می‌شوند به طوری که یک هندزفری سیمی با کیفیت و قیمت مناسب درصورتیکه به خوبی از آن مراقبت کنید به راحتی می تواند تقریباً 2 تا 4 سال یا حتی بیشتر برای شما قابل استفاده باشد !

درحالی که یک هندزفری بلوتوثی با همان قیمت و حتی بیشتر، مطمئناً دوام زیادی نخواهد داشت زیرا ظرفیت باتری آن به مرور زمان کاهش می یابد.

سیمی

جمع‌بندی  و سخن پایانی

در عصر الکترونیک بی سیم، خرید هندزفری سیمی گاهی اوقات می تواند مانند یک قدم به عقب به نظر برسد. اما بسیاری از علاقه مندان به موسیقی به شما خواهند گفت که این هندزفری‌ها بسیار دست کم گرفته شده اند. حتی اگر اهل موسیقی یا هنرمند نیستید، هندزفری‌های سیمی همچنان با توجه به اکثر استانداردها بهترین گزینه برای شما هستند. شاید به دلیل سیم‌هایشان کمی ناخوشایند به نظر برسند، اما در عوض ارزش زیادی دریافت می کنید. از کیفیت صدای بهتر و عمر طولانی‌تر گرفته تا عدم نیاز به شارژ مجدد و تأخیر در شنیدن صدا، هندزفری‌های سیمی مقرون به صرفه هستند و ارزش پول شما را دارند !

مشتریان عزیز ! شما میتونید با کلیک بر روی لینک‌های زیر انواع هندزفری سیمی و مشخصاتشون رو در قسمت فروشگاه مسترهندزفری ببینید و با خرید از ما، علاوه بر اصل بودن کالاها و پرداخت در محل، دو سال گارانتی هم هدیه بگیرید !

بر روی نام هندزفری‌های زیر کلیک کنید ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓

هندزفری سامسونگ اصلی با دو سال گارانتی

هندزفری سلبریت مدل D2

 

هندزفری سلبریت G6

 

برای مشاهده‌ی آموزش‌های بیشتر بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید ⇓

7 راه تشخیص هندزفری اصل از فیک

10 راهکار عملی طولانی کردن عمر هندزفری

 

برای دیدن ویدیوهای آموزشی و معرفی انواع هندزفری بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به پیج مسترهندزفری در آپارات هدایت بشید ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️

https://www.aparat.com/v/Fmd2l

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *