هدفون هوشمند چیست؟ و چه تفاوتی با هدفون‌‌های معمولی دارد ؟

هدفون هوشمند چیست؟ و چه تفاوتی با هدفون‌‌های معمولی دارد ؟

هدفون هوشمند چیست؟ و چه تفاوتی با هدفون‌‌های معمولی دارد ؟

 

هدفون هوشمند چیست؟

هدفون‌های هوشمند یکی از جدیدترین گجت های دنیای امروز هستند ! دستگاه‌هایی با فناوری بالا که کاری فراتر از پخش صدا و موسیقی انجام می‌دهند. این هدفون ها معمولاً بی سیم هستند و می توانند با تلفن، تبلت، رایانه یا سایر دستگاه های دارای بلوتوث شما همگام شوند. اما جذابیت اصلی آنها راحتی است، زیرا به شما امکان می‌دهند کارهای معمولی را بدون دسترسی مستقیم به تلفن یا رایانه خود انجام دهید.

امروزه، هدفون‌های بی‌سیم به سرعت در حال به روزرسانی هستند و از امکانات جدیدی مانند دستورات صوتی و ترجمه زبان‌های دیگر برخوردارند !

نحوه‌ی کار هدفون‌های هوشمند چگونه است ؟

هدفون‌های بی‌سیم هوشمند از طریق بلوتوث با دستگاه‌های دیگر همگام‌سازی می‌شوند و بسیاری از ویژگی‌های آن‌ها به داده‌های گوشی هوشمند یا رایانه شما متکی هستند. برخی از هدفون ها دارای قدرت محاسباتی داخلی هستند که به آنها اجازه می دهد بدون استفاده از دستگاه دیگری کار کنند، اما این فناوری پیشرفته هنوز فراگیر نشده است و همه ‌ی هدفون‌های هوشمند از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند !

بیشتر هدفون‌های هوشمند دارای حسگرهای داخلی هستند که مواردی مانند حرکت یا ضربان قلب را ردیابی می‌کنند و همچنین میکروفون‌هایی دارند که به شما امکان می‌دهند دستورات صوتی بدهید.

:ویژگی‌های هدفون‌های هوشمند

هدفون‌های هوشمند طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند، که عملکرد آن‌ها را در مقایسه با سایر برندها به‌طور قابل توجهی متفاوت است.

بعضی از محبوبترین ویژگی‌های این هدفون‌ها عبارت اند از:

  • فیلتر یا تقویت صدا: این ویژگی شباهت زیادی به فناوری واقعیت مجازی دارد. با کمک آن شما می‌توانید برخی از صداهای به خصوص را فیلتر کنید و برخی دیگر از صداها را با بلندی بیشتری دریافت کنید. در جریان نمایشگاه CES در سال 2017 شایعه شده بود که نسخه‌های آینده هدفون هوشمند و بی سیم Dash Pro به این قابلیت مجهز خواهند شد.
  • کنترل های لمسی
  • تنظیم یا کاهش نویز محیط
  • ترجمه زبان ها
  • طراحی مقاوم در برابر آب یا ضد آب: برخی از هدفون‌های هوشمند دارای عملکرد ضد آب و ضد عرق هستند که استفاده از آن را در حالی که در باشگاه عرق می‌کنید یا در استخر به موسیقی گوش می‌دهید، آسان می‌کند.
  • کیس های شارژ بی سیم
  • عمر باتری بالا: هدفون‌های هوشمند عمر باتری تا 24 ساعت 

 برخی از هدفون های هوشمند تعدادی از این ویژگی ها را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر به فناوری بیشتری مجهز هستند.

 توجه داشته باشید که هرچه یک دستگاه هوشمند امکانات بیشتری داشته باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود !

 

قیمت هدفون هوشمند چقدر است؟

دور از ذهن نیست که
 هدفون های هوشمند به لطف فناوری پیشرفته، به طور قابل توجهی گرانتر از هدفون های بی سیم معمولی هستند
! این هدفون‌ها از قیمت پایه 100 دلار برای مدل‌های ساده‌تر شروع می‌شوند و مدل‌های پیشرفته‌تر نیز با قیمت 400 دلار یا بیشتر به فروش می‌رسند


سخن آخر

بیشتر هدفون‌های بی‌سیم با هدف ارائه بهترین تجربه از موسیقی روانه بازار شدند، اما اکنون با عرضه انواع هدفون هوشمند، مانند هدفون هوشمند اپل که ظاهرا در این دسته‌بندی پیشرو خواهد بود، باید علاوه بر کیفیت صدای بسیار خوب منتظر فناوری‌های جدید و کاربردی دیگری نیز باشیم. هدفون‌هایی که با کمک سنسورهای پیشرفته خود می‌توانند فعالیت بدنی ما را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند، به عنوان یک ریموت کنترل برای گجت‌های هوشمند اطراف ما عمل کنند و همچنین به کسانی که مشکل شنوایی دارند بیش از پیش کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *